Skip to main content

Monopolin etikettivirhe

Tervepä terve. Toimituksen koillismyymälän viikkoinventaario tehdään tässä seuraavaksi.
***
Viikon tahattomanhilpein uutinen otti silmään Kauppalehdestä. Sen mukaan Alko ei ota valikoimiinsa uusimman James Bond-elokuvan nimikkosamppanjaa.
Syynä on logo, jossa numerosarjan seiska muistuttaa pistoolia. Jutun mukaan Alkossa pähkäiltiin logon olevan viranomaisten vinkkelistä rajatapaus, ja aseiden ja alkoholin yhteydestä ollaan kovin tarkkoja.

Niin kai pitää. Samalla otettaneen toki myös pois esimerkiksi Marskin ryyppy-niminen tuote, jossa syynäämiseni perusteella on tupessa olevat miekat ristissä etiketissä. Aseet ja alkoholi, tehän tiedätte.

Muitakin on. Parin kotimaisen kirkkaan etiketissä leijona heiluttaa miekkaa, joten poistoon, eikö. Kaatoryyppy-niminen tuote kertoo jo nimellään, että nyt on kovat piipussa.Takavuosina myytiin olutta, jonka etiketissä oli kanuunan kuva.
Tietysti teräase ja kissaeläin ovat joidenkin mielestä kunniakkaampi yhdistelmä kuin kuvitteellisen agentin mörssäri, mutta minkä teet. Suunnitelmatalouden aikaisista sirppi ja vasara-etiketeistä emme taida mainita mitään.

Lista turmion tuotteista on ilmeisesti loputon, jos mielensäpahoittamisen linjalle halutaan lähteä, joten ei muuta kuin jäädään odottamaan, miten kohta joku keksii, että otetaan pois kaupoista myös ne maitopurkit, joissa on lehmän kuva.  Lihansyönti kuulemma aiheuttaa syöpää, nautakarja ilmastonmuutosta ja sitä paitsi joku on joskus hukkunut navetan lietekaivoon, joten vaarallinen elikkohan se.

Vakavissaan puhuen kyseessä tietysti on jonkin sortin näpertely, mutta pitäähän sitä näinä television uusintalähetysten aikana jotain viihdettä olla, joten jatkakaa toki.
***
Heip.

aku.poutanen
@pernionseudunlehti.fi

Jaa artikkeli: