Skip to main content

Pengersilta on maanantaista lähtien yksikaistainen

Työt Särkisalon pengersillan virtausaukkotyömaalla alkavat toden teolla maanantaina. Jorma Jokela esittelee uuden sillan piirustuksia Särkisalon entiseen kunnanvirastoon perustetussa työmatoimistossa.
Pengersilta on siitä lähtien yksikaistainen ja liikennettä ohjataan liikennevaloilla.
–    Liikenteenohjaussysteemit asennamme sunnuntain ja maanantaina välisenä yönä, kertoo työmaan päällikkö Jorma Jokela.

Liikenteen käytössä oleva kaista erotetaan työmaasta betoniaidalla.
Työt alkavat paalutuksella. Uusi silta rakennetaan kahdeksan porapaalun varaan.
–    Se on 800-millinen teräsputki joka porataan kallioon saakka ja valetaan täyteen betonia, selvittää Jokela.
Kallio on noin neljänkymmenen metrin syvyydessä. Jokela on toiveikas paalutuksen sujumisen suhteen, sillä koekairauksessa ei ole tullut vastaan suuria lohkareita.

Koko penger nousee reilut kaksi metriä. Mantereelta tultaessa noustaan loivasti sillalle. Isoluodon puolelta penger nostetaan sillan tasolle jo nykyisestä sillasta alkaen.

Kun uusi silta on loppuvuodesta valmis, sen alta kaivetaan pengertie pois niin, että vesisyvyydeksi tulee kymmenisen metriä, saman verran kuin eteläpuolisen alueen suurin syvyys.

Sillan urakoi YIT ja työmaa työllistää kiivaimmillaan kymmenkunta tekijää.

Pengersilta on maanantaista yksikaistainen

Työt Särkisalon pengersillan virtausaukkotyömaalla alkavat toden teolla maanantaina.

Pengersilta on siitä lähtien yksikaistainen ja liikennettä ohjataan liikennevaloilla.

        Liikenteenohjaussysteemit asennamme sunnuntain ja maanantaina välisenä yönä, kertoo työmaan päällikkö Jorma Jokela.

Liikenteen käytössä oleva kaista erotetaan työmaasta betoniaidalla.

Työt alkavat paalutuksella. Uusi silta rakennetaan kahdeksan porapaalun varaan.

        Se on kahdeksansataamillinen teräsputki joka porataan kallioon saakka ja valetaan täyteen betonia, selvittää Jokela.

Kallio on noin neljänkymmenen metrin syvyydessä.

Jokela on toiveikas paalutuksen sujumisen suhteen, koekairauksessa ei ole tullut vastaan suuria lohkareita.

Koko penger nousee reilut kaksi metriä. Mantereelta tultaessa noustaan loivasti sillalle. Isoluodon puolelta penger nostetaan sillan tasolle jo nykyisestä sillasta alkaen.

Kun uusi silta on loppuvuodesta valmis, sen alta kaivetaan pengertie pois niin, että vesisyvyydeksi tulee kymmenisen metriä, saman verran kuin eteläpuolisen alueen suurin syvyys.

Sillan urakoi YIT ja työmaa työllistää kiivaimmillaan kymmenkunta tekijää.

 

 

Jaa artikkeli: