Särkisalon pengertien uusi virtausaukko ja silta ovat valmiit.
–Aikataulussa, kehaisee työmaan päällikkö Jorma Jokela tyytyväisenä.
Hän myöntää, että aikataulussa pysyminen on mestarille kunnia-asia ja kustannusarvion pitäminen. Yleensä jos aikataulu pettää, pettää kustannusarviokin.
–Hyvin se sujui vaikka oli siinä omat pulmatkin, kun piti liikenne saada kulkemaan samaan aikaan.
Alkuviikosta sillan alittavan väylää mitattiin keilakaikuluotauksella.
–Yhdeksän ja puoli metriä siinä on vettä, paljastaa Jokela.
Toivottu virtaus lähti liikkeelle heti, kun uoma avattiin. Uudella virtausaukolla tavoitellaan parempaa veden virtausta ja sitä kautta laadun paranemista.
Särkisalossa saatiin oikeastaan kaksi asiaa hoidettua yhdellä työmaalla. Parempi virtaus ja uusi silta.
–Vanha silta oli aika huonossa kunnossa.
Vanhalla sillalla ovat autot rymistelleen melkein viisikymmentä vuotta.
Uudelle sillalle vedetään pinta-asfaltti ja tehdään ajoratamaalaukset keväällä, kun puretun vanhan sillan paikka on varmasti painunut.
Jorma Jokela pakkaa kamppeensa ensi viikolla ja lähtee lomille. Seuraava työmaa on Hämeenlinnassa, missä moottoritien päälle valetaan betonitunneli ja tunnelin katolle rakennetaan kauppakeskus.