Skip to main content

Lentopallomaajoukkue haki vauhtia Teijon rinteiltä

Lentopallomaajoukkueen tiedottaja Toni Flink (vas) ja tilastomies Kamil Soloducha päihittivät monta pelaajaa ja pääsivät finaaliin. Tapani Kakko avusti suojavarusteiden kiinnittämisessä. Suomen lentopallomaajoukkueella on tapana luoda joukkuehenkeä ennen tärkeitä otteluita liikkumalla jotenkin muuten kuin sen niin tutun pallon perässä.
– Jokin aika sitten olimme ajamassa kartingia, ja kesällä meloimme yhdessä. Minigolfiakin on joskus tullut pelattua, muistelee Tommi Siirilä.
Torstaina pelaajat kokeilivat rinneautoilua Teijolla ennen perjantaina ja lauantaina Salohallissa pelattavia maaottelupelejä Saksaa vastaan. Ilmeistä ja huulenheitosta päätellen kevennyslajin valinta ei ollut kovin huono.
– Kyllähän tämä melonnan voittaa, heitti joku.
Kilpailussa maajoukkueen pelaajat jäivät tällä kertaa nuolemaan näppejään, sillä nopeimman ajan kellotti joukkueen fysiikkavalmentaja Tuomas Sallinen.
Teijon laskettelurinne on ollut lumettomalla kaudella hyötykäytössä jo 15 vuotta. Meri-Teijo Ski oli ensimmäinen hiihtokeskus, jossa rinneautoilu aloitettiin. Nyt moottorittomilla autoilla huristellaan rinnettä alas jo seitsemässä suomalaisessa hiihtokeskuksessa.
– Meillä ajetaan noin 18.000 kierrosta keskimäärin kaudessa, tietää toimitusjohtaja Tapani Kakko.
Urheilijoista LP Viestin tytöt ovat virkistäytyneet rinneautoilulla jo kymmenisen vuotta. Laji on myös polttariporukoiden ja kimppamökin varanneiden suosiossa.

Kuva:
Lentopallomaajoukkueen tiedottaja Toni Flink (vas) ja tilastomies Kamil Soloducha päihittivät monta pelaajaa ja pääsivät finaaliin. Tapani Kakko avusti suojavarusteiden kiinnittämisessä.

Jaa artikkeli: