Western Shipyardin Teijon telakalla tehtävät työt monipuolistuvat jatkossa.
Millog-yhtiöihin kuuluvat Western Shipyard (WSY), Laivakone ja Hämeen Diesel yhdistyvät ja huomisesta alkaen toiminta jatkuu niin Teijolla, Hämeenlinnassa kuin Vantaallakin yhteisen Millog Marine & Power -nimen alla.
Toimitusjohtaja Janne Sirviö muotoilee muutoksen tuovan Teijolle entistä monipuolisemman palvelukokonaisuuden.
–Saamme esimerkiksi Hämeen Dieselin kautta dieselosaamista ja voimme jatkossa liikuttaa omia resursseja toimipaikkojen välillä entistä joustavammin.
Teijolla on tehty huoltotelakointia ja projektihankkeita, lisäksi yritys panostaa nyt kenttähuoltoon ja liikkuvaan korjaustoimintaan eli esimerkiksi korjaamoautoihin. Aluksilla on määrätty huoltojakso, mutta niissä tarvitaan myös määräaikaishuoltojen välillä korjaus- ja ylläpitotöitä ja yritys pyrkii entistä enemmän myös näille markkinoille.
Lisäksi tähyillään muuallekin kuin merelle: Sirviö toteaa, että työtä riittää esimerkiksi ydinvoimaloiden varavoimalaitosten huoltamisessa.
–Pohjimmiltaan ne ovat samaa dieseltekniikkaa kuin laivoissakin, muistuttaa toimitusjohtaja.
Teijon telakalle haetaan kaiken aikaa lisää työvoimaa.