Aina silloin tällöin napsahtaa, edellä ajavan talvirenkaan uurteesta lähtee lentoon kivenkikkara ja tuulilasiin ilmestyy pieni tähtikuvio. Kuviosta lähtee pian särö, joka jatkaa kasvuaan yleensä keskelle lasia.
Uusien säädösten mukaan tuulilasissa ei saa olla säröjä eikä halkeamia. Jos on, katsastuksesta lähdetään paluumatkalle lasinvaihtokehotuksen kanssa.
Perniöläisen HK-Automaalauksen yrittäjä Heikki Koplin mukaan tuulilasin vaihdot ovat lisääntyneet selvästi.
–Jos lasinvaihdot lisääntyvät tähän tahtiin, pitää katsoa jätetäänkö kolarikorjaukset ja maalaukset kokonaan ja vaihdetaan vain tuulilaseja.
Itse vaihto käy ammattilaisilta sukkelaan, alkuun poistetaan muun muassa lasinpyyhkijät ja lasissa oleva tekniikka, sadetunnistin, lämmitys ja jopa kamera. Auton lasit on nykyään liimattu paikalleen.Liimaus kuivuu vähintään kuusi tuntia, pakettiauton lasit vuorokauden.
–Se on osa auton rakennetta, sen takia sen pitää kuivua kunnolla.
Vanhaa tietoa on, että lasin vaihto käy tunnissa.Mitä varustellumpi auto, sen enemmän on työtä lasin vaihdon jälkeen.
—Kaikki pitää testata, lasin lämmitys, kamera, sadetunnistin
OIKAISU: painetussa lehdessä olivat nimet kuvateksteissä väärinpäin. Punapaitainen mies on Vaikko Toom, tummapaitainen Heikki Kopli.