Skip to main content

Ensisuola ei herättänyt renkaanvaihtoon

Kevytmetallivanteiden kanssa on syytä muistaa mutterien tai pulttien jälkikiristys, kertoo Heikki Nummi.–Sattui löytymään rengaskoneet ja ajattelimme, että niillä voisi tehdä muutakin kuin vaihtaa omat renkaat, vitsailee Jukka Nummi.

Ajatuksesta syntyi veljesten Jukka ja Heikki Nummin rengasliike JH-Rengas.  Kiivain renkaanvaihtosesonki on aluillaan ja viime viikolla teitä suolattiin lounaisrannikolla ensi kertaa tänä talvena, mutta onko rengassouvi jo alkanut?
–Kohta se varmaan alkaa kunnolla, arvioi Heikki Nummi.

JH-Renkaan nosturin päässä on iso muistutus pyöränmutterien jälkikiristyksestä. Muistutus koskee nykyään yleisiä alumiinivanteita. Uusissa vanteissa mutteri murtaa alleen maalia, vanhoissa vanteissa on usein hapettumaa, joka jää mutterin alle.
–Muutaman päivän päästä on jälkikiristyksen paikka, sanoo Heikki Nummi.

–Renkaanvaihtokausi on alkanut, se alkaa ensimmäisistä pakkasista, kertoo puolestaan Teemu Nyberg perniöläisestä Auto 52:sta.
Kysymys kitkojen ja nastojen paremmuudesta on Nybergin mielestä pelkästään mieltymyskysymys.
–Nykyään kitkarenkaat ovat jo niin hyviä, ettei eroa juuri ole esimerkiksi jarrutusmatkoissa, hän arvioi.

Kuluvalla viikolla rengastöitä on huhkittu myös Kiskon US-Motorissa.
–Maanantaina alkoi puhelin soida rengastöiden tiimoilta. Ihmiset havahtuivat siihen, että on luvattu huonompaa keliä, kertoo yrittäjä Ari-Pekka Vainio.
Nasta- ja kitkarenkaiden suhteen tilanne on selvä:
–Täällä hiukan syrjemmässä nastarengas on vielä monelle ykkönen, Ari-Pekka Vainio sanoo.

 

Jaa artikkeli: